Signalet kroppen gir oss, bør vi også følge!

Hei 😘

God morgen, ny flott dag å våkne opp til 😘

Vi nærmer oss nå vinter, å få vinterdekkene på bilen må fikses snarer en flint . Har vært frost i natt, så bilene må varmes opp . En må bare påberegne å kjør med forsiktighet nå på mårran. 

E trollsk å mystisk ute i dag også, godt å bare se på været kan en lett forville seg inn i en magisk flott drøm 😘

Lik å bare drøm å la fantasien gå sin gang, kan lett legg meg nedpå å være i mitt eget . Vi henter da opp vår kreative idéer.

Dagen i dag kommer til å bli flott, lik godt at vi nærmer oss en forandring.

å vi må gjør litt forandring her hjemme.  Skal som sagt få kastet å bort mye å ommøblere i huset mitt,  en klarer ikke å få gjort alt på en dag .  Men e godt å få startet. Helt sykt hva en familie klarer å spare på opp igjennom årene. Ved å kaste så tar vi bort energi som bare tar plass.

Når en får den energien på at dette må jeg bare gjøre, har du noen gang kjent på det? Noen ganger får jeg ikke helt fred før jeg har startet å komme i gang.  Andre ganger går det fint å vente litt , bare reflekter over hva en skal gjøre , noen ganger er det akkurat som vi ikke får fred før vi har fått ting unnagjort.

《Lær deg å ta vare på de lykkelige øyeblikkene du opplever, de er unike og bare dine egne. 》

Det er 3 ting som er hardt her i verden  : Stål, diamanter og det å lære seg selv å kjenne.

Om vi ikke tar oss tid for å lær å kjenn oss selv , både på svakheter og godheter så har vi heller ingen kunnskap om oss selv . Viktig at vi vier oss selv tid for å bli tryggere på oss selv ,utvikle oss og samtidig lærer oss å takle utfordringer.

Høres sikkert rart ut men vi må det , fordi utfordrer vi oss ikke , så finner vi heller ikke ut hva som bor i oss.

Ved å gjøre det samme bidrar til null utvikling også lær vi ikke .

Når du kjenn på kroppen at du må ta det med ro , lytt til også disse signalene som kroppen send ut til deg . Det er ofre en beskjed for at akkurat du trenger oppladning , hvile, bytte av miljø , eller kort og godt du trenger noen dager før å restituere deg.

Vet du om du alltid koster bort det signalet kroppen gir deg, så blir du også til slutt utbrent , energi løs og null motovert.  Dit ønsker vi oss vel ikke ?

Har opplevd dette 2 ganger , ofte sier vi alle gode ting er 3 men her e 2 opplevelser i dette området akkurat nok for å få denne erfaringen godt nok tilegnet meg .  Slik at jeg vet akkurat da jeg bør holde en roligere aktivitet og samtidig ha 100% avkobling .

Om du ikke har hatt mye erfaringer på dette området, så er ikke det noe å hige etter, men du vet når du e sliten å kroppen ikke klar mer . Det føles akkurat slik , men bare det at den blir tyngre å en mister all energi.  Også har du heller ingen ambisjoner om når du klarer å kom deg opp igjen .
Livskvaliteten blir også redusert , vi ork ikke noe mye å alt blir destruktivt.

Derfor så konkluderer jeg med hvor viktig at en følger hjerte sitt og hodet.  Vi må være flink til å lytte å ta signaler på alvor.

Husker selv at jeg jobbet i restauranten å hadde et godt høyt tempo, jobbet å var livs glad.  Men hadde også en side jeg ikke ønsket å bry meg om , den kom som et snikende ull teppe . Utbrenthet,  kommer også fordi vi ikke er flinke nok til å lytte til oss selv . Lærte etter disse rundene, at jeg må stoppe opp , å kun bare være .  Også er det godt nok. Selv om mye kan stride med mine verdier og holdninger.  I forhold til høy arbeids moral. Så må en holde seg i ro om kroppen gir deg et signal om det.

Det som da er viktig, gi masse omsorg til deg selv . Ved å gjøre positive opplevelser rund deg selv.  Fordi dette er med på påvirke deg mere positiv .  Også få tilstrekkelig med søvn .

Ønsker deg en riktig nydelig dag 😘

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

Mvh

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg