Det viste seg at pengeboka var mer enn full!

Hei😘 🍃🍂🍁

En flott arbeids helg e over, godt å kan reflektere over hva helga i grunn ha lært meg .

Vi er ofte slike karakterer at vi må være sammen med folk for å kunne få bedre utbytte av helga.

Ved å vise andre at vi har tid til de e så godt, 😘

Har hatt så mange gode samtaler med mennesker som virkelig treng å få et annet fokus i kvardagen.  Kjenn på den følelsen at en blir både rørt å beveget når en er i tøffe samtale med mennesker rundt om som trenger vår støtte å ved å vise vår kjærlighet.

Ofte så haster vi av sted å ikke tenker over om det er noen som kunne trenge de trøstende ord , en som vis omtanke og kjærlighet.

Helga har gått rekord fort unna, men føle at jeg har fått utnyttet den også godt.

Når en har hus å ta vare på å ungdommer som også trenger en , så går liksom helga fort.

Snakket litt med en nydelig venninne av meg litt over face , ved noen taste trykk er jo der vi ofte møtes i dag. Hun er heldig i mine øyne som har fri i helgene 😘 jeg er heldig i hennes øyne som har en fri dag i ukedagene.

Vi blir aldri helt fornøyd, det er også slik livet vårt også er . Vi streber etter å ha nok å samtidig bidra slik at våre kjære også har det godt.

Hva er status og penger om vi ikke har god helse ?

Møtte mannen til en tidligere kollega av meg i går, en trivelig kar som har fått erfare hva som e viktig i livet.

En god helse , være sammen med de en bryr seg om.

Det å få prate litt med han, gjor veldig godt , tror også han satt pris på at en viste omtanke for dem. Jeg å kona hans var veldig nære kollegaer.  Et riktig nydelig menneske.

Vi bør være flinkere til å reflektere over livet, gi andre mere tid , gi av oss selv, være rause mot hverandre .

Livet e for kort til å sitte alene, dingle med føten alene uten å tilbringe tiden sammen med andre .

Jeg har vokst opp i 2 verden en verden med rikdom en verden i fattigdom.

Vil påstå at begge disse verden har også bidratt til at jeg er den karakteren jeg er .
Ved å ha lært å leve i disse værden så har også det åpnet opp for min raushet , gjestfrihet, kjærlighet å ikke minst det å se verdien i å skape god stemning.

Penger har ingen betydelig om vi ikke skaper innhold i livet, en kan trekke dette så langt at høy status kan påvirke oss på en negativ måte .
Om vi ikke har det rette fokuset vårt til å se menneske ikke se verdien .

Ofte så er det ytre på et menneske som vi henger oss fast i , oi hvor nydelig han er , flott bil , flott hus, pene klær ol.

Det å ha flotte ting er vel å bra , men det ytre må speile det indre .

Et menneske som har en yttre fasade som e så nydelig at en bare smelter ved å se på det . Bare vedkommende åpner kjeften så oppdager en hurtig om fasade og innhold henger godt i hop.

Da betyr ikke den fine fasaden noe for meg, da en merker at den e falskt.

Den tiden jeg jobbet på Global Hotell på Løndal, så lærte jeg veldig mye , men en av situasjonen som jeg hadde sammen med sjefen min der oppe lærte meg en ting jeg alltid tar med meg videre i livet.

En gjest som kom, så kanskje ikke så vell stelt ut , så assosierte min sjef at han ikke hadde god råd. Så han tok kun kontant betaling først da han ankom hotellet.

Det skulle vise seg at pengeboka til gjesten var mer en full. Så fikk plutselig kontra beskjed i fra sjefen gjesten får føre opp alt på rommet.

Konklusjonen her ikke døm andre ut i fra klær om de har god eller dårlig råd.

Vi har en nydelig start på oktober, må bare håpe at god været e med oss videre . 🍁🍂🍃🌞

Skap deg en nydelig dag 😘

2 kommentarer

Siste innlegg