Det du ikke dør av blir du sterk av!

Hei 😗

God morgen dere 😘

Godt å våkne tidlig å bare kan ta det litt med ro 😘

Hadde min første arbeids dag etter ferien , i går var på den dement avdelingen som jeg jobber ved.

Var godt å komme i virke å gleden var også stor da jeg møtte igjen pasientene.

Det å dra på ferie og gjøre noe annet e viktig, fordi å jobbe med demens tar også på litt, det er en jobb som en ikke kan si at en kan bruke en fasit til noe egentlig.

En opplever at det som fungerte i går , ikke fungerer i dag .  De som har frontallapp demens e også de som kan by på en del utfordringer som du ikke vet før de akkurat skjer.

Derfor jeg mener at vi som jobber innen for denne gamen må også ha sykt mye tolmodighet.

I går skulle jeg hjelpe en pasient til å få pusset tennene.  Det resulterte i at den pasienten beit meg .

I slike situasjoner kan vi heller ikke bli sinte på de. Fordi de veit heller ikke hva de gjør.

Derfor e det viktig av vi på vår fridtid e flinke å gjøre andre ting som balanserer oss , slik at vi klarer å stå i en jobb som e tøff.

Det å jobbe med seg selv, å fortell deg selv grunnen for at du e på jobb . E også noe en bør gå inn i seg selv.

Vi må også våge å være ærlig om vi ikke er i rett jobb , ikke bare stå i ting som ikke e greit , kun fordi du e avhengig av lønn.

Da må du gjøre noe med det, fordi dette er det som trigger deg syk. Ved å ikke være fornøyd !

Jobber også på en omsorgs bolig , der en jobber på en annen måte . Det bidrar også til av jeg blir skjerpet i jobben min.

På en omsorgs bolig går jobben ut på å veilede pasienten til å klare seg mest selv. Pluss gjøre en del husarbeid for de og forefallende jobb.

Det som e spennende her er at jeg har større ansvar og mere utfordringer .

Jeg er også en slik karakter at jeg må veksle i jobben med at ting må ikke gå på autopilot, da blir jobben for meg dønn kjedelig og en får ingen stor glede av å jobbe da alt blir for monotont.  Det å skape god variasjon e også det som spriter opp min hverdag.

Vi kan gjøre alt i en annen rekkefølge på de fleste jobbene vi har på et sykehjem.  Utenom medikamenter og prøver som blir tatt av pasientene. 

Utenom dette så kan vi gjøre dagen mere spennende for oss selv og de som bor der.

Privat så må jeg alltid være flink til å reste av meg situasjoner som ikke alltid har vært gøy.

Derfor må jeg gjøre mye annet , fordi jeg trenger å få annen på fyll av positive situasjoner.  Pluss så har vi også godt av å bruke hjernen vår på noe annet en å fokusere på det som var på jobb ol.

Det e medisin til oss alle å ha sunne hobbyer , aktiviteter og tilbringe tid sammen med gode venner og få kun være deg selv.

De salgsjobbene som jeg har utenom , de balanserer jeg å kutte jobb situasjoner ol. Da fleks jeg med et helt annet område å fokuset mitt blir også noe helt annet.

Det er selvfølgelig ikke alle som klarer å ha så mye etter jobb, men dette må en jo selvfølgelig bestemme selv .

Jeg får en veldig god energi ved å prestere og være i positiv miljø.  Det å være sammen med mennesker som henter opp det beste i deg også digg jeg veldig.

Karakterer som suger energi de bruk jeg null tid med.

Jeg holder på ved fritiden på skriver en bok , har ikke hatt like god tid til dette nå i sommer.  Da jeg har jobbet mye og vært ferie.

I ferien ble tiden brukt på ungene de e som sagt viktigere enn boka selvfølgelig.

Ofte er det folk som tenker hvorfor ork du å gjøre så mye, enkelte har også påpekt at jeg ikke var flink til å utrykke meg å skrive .

Boken jeg holde på med e ikke noe jeg nødvendigvis trenger å ha lært meg alt på forhånd.  Om jeg har skrevet en del feil i enkelte innlegg her på bloggen, så er også det pga at jeg e mere aktiv enn folk flest også. g jeg skriver ofte et blogg innlegg i en av matpausen på jobb eller mens jeg venter på mine barn mellom kjøring til å fra.
Pluss USA turene, så gikk det litt fort før seg , og bloggen e i bunn å grunn ment for å motivere meg selv . Positivt overrasket over all gode tilbakemeldinger som jeg stort sett får kvar dag at jeg har hjelpet mange mennesker med å være meg selv . Skrive om ting som har rørt meg å selvfølgelig mine erfaringer.

Derfor jeg startet den 21/3 I år , pluss av jeg ønsket å tiltrekke meg mere kunder innen for Avera og Forever . Pluss så ønsket jeg å bygge opp businessen min der slik at det blir en drømme jobb til slutt.

Før jeg startet opp å blogg så leste jeg igjennom hva var min målgruppe, å min målgruppe e også de som liker det jeg skriver . Ikke i bunn å grunn de som kommer med kommentarer som ikke henger med å det å bruke tid på å svare mennesker som skriver anonyme meldinger og de som kommer med dritt de ork jeg heller ikke å bruk energi på.

Jeg skriver boken om min mamma, hennes triste skjebne som også selvfølgelig har påvirket store deler av mitt liv.

《Det du ikke dør av blir du sterk av 》

Jeg følger og har flere som er forfattere på min Facebook konto , som jeg også har pratet en del med anng å skrive en bok. Det er også viktig å være i det miljøet. For å lykkes må vi henge med de rette menneskene , som e god for deg .

Dette ble et langt innlegg, dette var delvis svar til en som hadde skrevet til meg her på bloggen.

Håper at du føler du fikk et greit svar!

Skap deg en nydelig dag du skjønne 😘

Tusen hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

MVH

Elin Weronika Skarstad.

2 kommentarer
    1. Et godt og utfyllende svar😉 det er helt rått å ha så mange baller i lufta, og ha en sånn motivasjon og glød for det du gjør. ha en fantastisk dag😘

Siste innlegg