I dag våget jeg…..

Hei 😘

En flott start på uka , hyggelig formidag stund med en flott tremenning av meg 😗

Godt å prat om livet , og det som opptar oss.

En blir jo selvfølgelig preget av at en e engasjert i bokprosjekt mitt.

Det å reflektere over flere ting som jeg har sett og det jeg også ønsker å skrive om. E også så godt å prat med de som ser og forstår både budskapet og klarer å sett seg inn i det. Kansje ikke alle forstår….men uansett et ønske om å skjønne.

Det sett jeg enormt pris på , ❤

Dagen går fort unna, når en også full
Booket på jobb . Hadde en nydelig arbeids dag. Det å være for de som treng oss. Det gir mening , godt å kan flekse mellom flere plasser . Selv om en trives godt ved en demens avdelingen.  Så e det også tungt å stå i det.

Da går også mine tanker til de som sitte hjemme å føle en skyld følelse av de har fått ektefellen på sykehjem.

Det å kjenn på skyld følelse er noe vi alle har gjort opp gjennom årene. Men å føle skyld for at en har plassert den du elsker aller høyest på sykehjem. Må være tøft å ha denne følelsen.

I dag våget jeg å snakke med en pårørende om at hun ikke måtte føle skyld eller noe. Gjor et forsøk på lytte og samtidig motivere henne til å finne  gleden igjen.

Det e trist å se at dine egne forandrer seg, å ikke er til å kjenne igjen.  Det skjønner en kjempe godt…derfor gi mye ros og kjærlighet til mennesker som dere vet har en ektefelles som har fått demens .

De trenger så sårt et godt nettverk, like så den som har fått demens trenger også godt nettverk. 

Skap deg en flott natt 😗

Ti hjertelig takk for at du leser bloggen min ❤❤❤

MVH

Elin Weronika Skarstad.

0 kommentarer

Siste innlegg