Motivasjon trenger en ofte påyll på det ?

Hei 🙂

Alltid godt men en ny uke, starte med nye muligheter.

Hva må til for at jeg skal motiveres til å lykkes , gjøre en god jobb ? Jeg må være i noe som både bringer meg glede, mestrings følelsen den må være på plass. Har jeg ikke noen av de overnevnte tingene på plass, må jeg få disse på plass først før at jeg klarer å utvikle meg og være motivert.

For at jeg skal kunne motiveres må det ligge noe framfor som gjør at grunnen skal være enkel for at jeg skal motiveres..

I min ordinære jobb , jobber jeg med mennesker som trenger pleie og omsorg , der må jeg faktisk vise mitt beste jeg ,vise raushet og samtidig ha tålmodighet. Samtidig må jeg ha tilegnet meg faglig kunnskap slik at jeg har en kompetanse for å kunne forstå å samtidig gjøre en god jobb. For at jeg skal klare dette må jeg være motivert, se at jeg har ambisjoner, lese meg opp på kunnskap , være i et miljø der jeg blir den beste utgaven av meg selv.

Det som mange ganger gjør oss demotivert, er at vi ser oppgaven som ligger framfor oss, alt for tung, vi ser ingen løsning bare hindring og dermed blir det en negativ løsning for å få løst problemet eller en arbeids oppgave.

Dette er noe som ofte skjer med oss alle mennesker der vi utsetter det vi skal få unnagjort , og ignorerer dette selv om vi vet at dette er bare å få unnagjort men siden vår motivasjon blir borte hva skal en gjøre for å få den på gli…. til at en skal klare å få en åpning ? Jeg opplever at jeg må fokusere på det positive , mulig jeg trenger mest alene tid, få være kun meg selv , da jeg klarer og motivere meg mest og komme meg på nivå igjen. Noen gange må jeg lese en bok som får meg glad, eller på en annen tanke, ofte kjøper jeg meg en bok som jeg blir tiltrukket av,  den må jeg ha . Da jeg begynner å lese den som jeg da har kjøpt , den bringer alltid noe positivt til meg som jeg faktisk trenger både for å utvikle meg og samtidig godt for meg og lese om noe som gjør at en kan tenke en tanke på en annen måte og samtidig være glad for at en kjøpte den boka. Så blir du noen gang tiltrukket av en bok som du bare må se på , i et ukeblad , på nettet, eller i bokhandelen , så kjøp den da er det en beskjed du skal ha den.

Jeg er ofte sammen med venninner på café , dette for å se andre mennesker og samtidig få litt  annet innputt enn bare å sitte hjemme og være så reflektert og strukturert. Jeg har alltid likt den sanne balansen mellom å være arbeidsnarkoman og samtidig være en livsnyternarkoman om jeg kan kalle det det . Jeg tror på den balansen i livet der du tilføre deg masse lykke og glede. Der du jobber mentalt med deg selv og samtidig ser deg selv og justerer deg selv før en begynner og justere andre mennesker. Vi alle mennesker har de samme målene , vi ønsker og lykkes , vi ønsker og være motivert og samtidig ha en motivasjon selvfølgelig kommer vi til å ha ulike  mål og samtidig kan vi ha ulike motivasjon dette kommer også ut hva som jeg ser som behov og det som du ser som et behov. Derfor må vi hele tiden jobbe med dette , fordi da vi jobber i team så må vi samarbeide .

Det som bringer meg motivasjon er når jeg får en god tilbakemelding , jeg får e bekreftelse , jeg har noe å se fram til og har det godt , jeg er en slik person at jeg må få flire masse og være i godt humør , har jeg ikke noe av dette i meg over en periode da har jeg det tungt.

Derfor må en tenke over hvem / hva bringer meg glede ?

Venner og hobby og lignende som bringer deg i en god relasjon!

#motivajson #karrierekvinne #motivere 

Mvh

Elin – Weronika Skarstad.

 

0 kommentarer

Siste innlegg